Buduj Siłę - logo, trening

W tym artykule znajdziesz ogólne porady, przykładowe oraz najchętniej wybierane składniki na koktajle potreningowe

Jeśli szukasz konkretnego przepisu są one na dole strony.

 

Nie wiem czy wiedziałeś czytelniku, ale koktajle potreningowe to jedna z najlepszych opcji na urozmaicenie twojego planu żywieniowego. Pozwalają szybko uzupełnić kalorie, cukry oraz mikro- i makro- składniki. Koktajl potreningowy to idealne picie, a zarazem jedzenie - pyszne i może mieć różne smaki, w tym Twój ulubiony! Można spożywać go przed, po i w trakcie treningu, co jest super opcją np. dla osób które preferują trening na czczo lub lubią podjadać na treningu.

 

Koktajle potreningowe na medal spisują się, gdy jesteśmy na masie i nie możemy dobić tych ostatnich kalorii poprzez posiłek, bo po prostu czujemy się bardzo najedzeni lub preferujemy napić się/zjeść coś na szybko. Dzięki koktajlom potreningowym można łatwo kontrolować dostarczane składniki do organizmu, a także pozwolą one schudnąć czy zbudować mięśnie. Oczywiście wszystko zależy od Twojego celu, preferencji smakowych oraz składników na jakie się zdecydujesz drogi Czytelniku.

Koktajle potreningowe

30 kwietnia 2021
Koktajle potreningowe

ODWIEDŹ NAS:

Buduj siłę - sprzęt treningowy, trening ogólno rozwojowy i trening siłowy
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
WYŚLIJ
WYŚLIJ
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Masz pytanie?

Napisz do nas

Buduj siłę - instagram, trenerzy, trening

Znajdź nas:

Buduj Siłę - logo, trening
Koktajle potreningowe

Wskazówki jak robić koktajle potreningowe:

1) Twoją bazą na koktajl potreningowy będzie coś płynnego, najlepiej:
mleko lub napój sojowy (coś co lubisz i będzie się dobrze komponowało
z resztą składników oraz dostarczy Ci potrzebnych pierwiastków)

2) Głównymi składnikami dostarczającymi białka będą:

  • nabiał: ser mozzarella (28g), twaróg (15g)

  • jaja: kurze (15g), indycze (14g) - możesz niekoniecznie chcieć pić surowe więc nie dodawaj

  • rośliny strączkowe: soczewica czerwona (25g), fasola (21g)

  • produkty zbożowe: kiełki jęczmienne (29g), Owsianka (12g)

  • produkty wegańskie: tempeh (19g), tofu (8g)

3) Głównymi źródłami tłuszczów (zdrowych - omega 3 i 6) będą:

  • orzechy

  • oliwa z oliwek, olej: lniany, rzepakowy oraz oliwkowy

  • pestki dyni (19g) i słonecznika (51g)

  • awokado (15g) i oliwki (11g)

  • gorzka czekolada (45g, w zależności od zawartości kakao)

4) A węgli dostarczą Ci:

  • banany (24g)

  • płatki owsiane (69g)

  • kasza manna (77g)

  • rodzynki (71g)

  • bataty pieczone (20g)

5) Owoce - według uznania

6) A dla smaku polecam przyprawy oraz miód/cukier/słodzik
    (najlepiej miód naturalny, bo najzdrowszy)

czywiście to są wskazówki, zachęcam do eksperymentów z różnymi składnikami, bo chyba nie chcesz pić ciągle tego samego koktajlu drogi Czytelniku, w końcu Ci zbrzydnie i nie będziesz chciał wypić nic koktajlo podobnego przez bardzo długi czas.

Dlatego polecam podpatrzeć propozycje na inne koktajle potreningowe od nas (na dole strony są odnośniki), a także poeksperymentować samemu.

Autor: Igor                                          

Nasze przepisy:

Prostota w przygotowaniu i szybkość w spożyciu czynią koktajle potreningowe kapitalnym dodatkiem, a jego właściwości i składniki łatwo pozwalają przyswoić potrzebne substancje. Można je wypić kilkanaście minut przed treningiem, żeby dostarczyć sobie energii i cukrów, po to, aby podczas treningu nie doszło do hipoglikemii (jest Ci niedobrze, masz nudności, czujesz zmęczenie itp.), a także umożliwiają nawadnianie i odświeżenie się podczas treningu lub przerwy w nim, plus spożycie ich po ćwiczeniach dostarcza naszemu organizmowi potrzebnych elementów do odżywienia mięśni. 

 

Dlatego postanowiłem przygotować ten artykuł i krótko opisać jak stworzyć oraz dobrać składniki na koktajl potreningowy, ale także chciałbym tym artykułem zapoczątkować serię przepisów, które będą na bieżąco dodawane i aktualizowane tak, aby wspomóc twoją dietę, trening i dać Ci jak najlepsze smaki koktajli potreningowych, a także dać nowe opcje oraz pobudzić Twoją kreatywność jak zrobić dobre koktajle potreningowe.

Koktajle potreningowe