Jakie tabletki na masę mięśniową? Czyli na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Budowanie masy mięśniowej to cel, który przyświeca każdemu kulturyście, zarówno temu profesjonalnemu, jak i dopiero początkującemu. Często jednak jest tak, że same ćwiczenia i dieta nie wystarczają, potrzebny jest dodatkowy wspomagacz w postaci suplementów diety, które potrafią skutecznie uzupełnić braki białka i innych substancji odżywczych niezbędnych do budowy masy mięśniowej. Trzeba jednak wiedzieć, czym kierować się w momencie, kiedy planuje się zakup takiego specyfiku.

Na co zatem zwrócić uwagę, kiedy chce się dokonać zakupu suplementu diety na rozbudowę masy mięśniowej?

Numer 1 – Zawartość białka w wybranym przez nas suplemencie diety na budowę masy mięśniowej.

Bardzo ważne jest, by sprawdzić, jak dużo białka znajduje się w wybranym suplemencie. Przede wszystkim postarajmy się omijać szerokim łukiem suplementy diety, które zawierają białka sojowe, ponieważ stanowią one tańszą alternatywę dla białek zwierzęcych. Trzeba pamiętać o tym, iż białka roślinne nie są najodpowiedniejsze dla ludzkiego organizmu, który potrzebuje czegoś bardziej przyswajalnego, a zarazem dostosowanego do celów treningowych przy zwiększaniu objętości masy mięśniowej.

Bardzo często również odzywki tańsze zawierają znacznie mniej białka, a za to sporą ilość węglowodanów, a jak wiadomo, nie wchłaniają się one tak dobrze i nie do końca działają w sposób wspierający kulturystów. Dlatego właśnie należy zawsze starać się stosować produkty z wyższej półki, których skład został odpowiednio potwierdzony.

Numer 2 – Substancje czynne w suplemencie na budowę masy

To kolejny czynnik, na który należy zwrócić uwagę. Pamiętajmy, że istnieje wiele substancji czynnych, które stosuje się w produktach tego typu. Niemniej jednak, jeżeli suplement zawiera już kreatynę, powinien także dla dodatkowego wzmocnienia zawierać jabłczan, kofeinę, czy beta alaninę, jednak trzeba uważać na te substancje, ponieważ nie każdy toleruje ich zawartość, a podczas silnego pobudzenia, czy problemów z układem krążenia mogą pojawić się dodatkowe problemy zdrowotne.
Osoby, które mają jakiekolwiek problemy zdrowotne typu nadciśnienie, czy arytmia, także powinny konsultować stosowanie jakichkolwiek odżywek na masę nie tylko ze swoim trenerem, ale również ze swoim lekarzem.

Numer 3 – Stop reklamom

Czy nie często bywa właśnie tak, że poddajemy się wpływowi reklamy, a później tego serdecznie żałujemy? No właśnie! Pamiętajmy, że producenci mają na nas bardzo duży wpływ również podczas promowania swoich produktów na zwiększenie masy mięśniowej. Zanim zatem wydamy spore sumy pieniędzy na niesprawdzone i nieskuteczne suplementy, postarajmy się najpierw zrobić odpowiedni research, przeszukać oferty i rynek, a następnie popytać pośród znajomych, którzy już stosują odżywki, by wybrać te, które będą skutecznie wspomagały rozbudowę masy mięśniowej, warto także zapytać swojego trenera, który z pewnością posłuży swoim doświadczeniem w tej kwestii.

masa mięśniowa

Numer 4 – Zamienniki

Podczas poszukiwania idealnej dla siebie odżywki, suplementu, postarajmy się również nie dać oszukać przez sprzedawców. Zawsze starajmy się posiadać minimalną wiedzę na temat potrzebnych nam składników odżywczych, nigdy nie stawiajmy również na tańsze zamienniki, ponieważ jak już wcześniej wspomniano, substancje zamienne nie mają takiego samego działania, nie wchłaniają się odpowiednio, są słabsze i nie stanowią najlepszej alternatywy dla produktów wysokiej jakości o sprawdzonej efektywności.

Numer 5 – Substancje pomocnicze, ale nie główne

Niektórzy starają się także dodatkowo reklamować suplementy diety z punktu widzenia ich skuteczności na rzecz rozbudowy mięśni, kiedy to tymczasem nie zawierają one tego typu składników. Mowa tutaj chociażby o kwasach tłuszczowych Omega 3 oraz 6, ale i również o innych składnikach odżywczych, jak cynk, magnez, czy witamina B6. Oczywiście mają one spore znaczenie i wspierają kulturystów, jednak są to co najwyżej substancje pomocnicze, a nie główne, które bezpośrednio wpływają na zwiększenie objętości mięśni.

Poszukiwanie suplementu na rozbudowę mięśni nie jest prostym zadaniem. Kierując się powyższymi wskazówkami z pewnością będzie Ci łatwiej, a co najważniejsze, lepiej poznasz swoje ciało i jego potrzeby. Zanim zakupimy suplement, kierujmy się swoją wiedza i roztropnie podchodźmy do suplementacji. Pamiętajmy, że to nie cukierki.